۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

منتظري


ساعت 9 صبح واسم اس ام اس اومد
آيت ا... منتظري فوت كرد
خبر ناراحت كننده اي بود
بهت زده بودم
چرا الان؟
احتمالا سرش رو زير آب كردن
اينا افكاري بود كه از ذهنم عبور ميكرد
و اندك اميدي كه شايد خبر شايعه باشه
اما نيم ساعت بعد اس ام اسا شروع شد
رفتم سايت دانشگاه بالاترين باز نشد
توي بي بي سي هم خبري نبود
تا بلاخره رفتم ايسنا
آره خبر تاييد شده بود
و دست به كار شدم و اس ام اس رو واسه كسايي كه فكر ميكردم خبر واسشون مهمه فرستادم
همه ناراحت بودن

رفتم تو فكر ياد همين 8-9 ماه پيش افتادم توي بلاگ پسر يه مطلب بود با اين موضوع كه در مورد همجنسگرايي از آقاي منتظري سوال شده بود
البته اينترنتي و از طريق سايتشون
متني كه پرسنده سوال نوشته بود واقعا عالي و قانع كننده بود
وقتي متن رو ميخوندم با خودم ميگفتم اگه يه روز بخوام كامينگ اوت كنم بي شك از اين متن استفاده ميكنم
متن روشن
منطقي
با دليل و برهان و سند
و در حد 15-16 خط يا بيشتر بود فكر كنم
و جواب سايت اقاي منتظري
در حد دو سه خط همجنسگرايي رو عملي اشتباه
خطر آفرين واسه جامعه
و در هر حالتي حرام دونسته بود

چرا من بايد زير علم يه همچين آدمي سينه بزنم؟
من كه كلا با سينه زدن مخالفم اونم زير علم هر كي!
نميخوام فعاليت هاش براي حقوق اقليت هايي مثل بهايي ها ناديده بگيرم
يا عمل مردانه اي كه سال 67 در اعتراض به قتل عام هاي وحشيانه كرد

اما اين فرد مذهبيه
اين فرد نميتونه به قول خانوم شيرين عبادي: پدر مبارزه براي حقوق بشر در ايران باشه
از مبارزه براي حقوق بشر در ايران
تاكييد ميكنم در ايران
هنوز كودكي به دنيا نيومده كه پدري داشته باشه
شايد يه جاهايي يه نطفه هايي بسته شده باشه امادر همون نطفه خفه شده

اما ميشه اين مرد رو ستود
ستودني كه جاهلانه نباشه
افكاري داشت خوب و بد
اون نظريه ولايت فقيه رو تو قانون اساسي چپوند اما انقدر مرد بود بياد بگه مردم از من بگذريد
منو ببخشيد نظريه ولايت مطلقه فقيه شركه

به هر حال
اون الان مرده و مرگش هم سر و صداهايي رو بلند كرد كه احتمالا ادامه خواهد داشت
اما مهم اينه كه ما بدونيم داريم براي كي؟ چه ميكنيم؟ و چي صرف ميكنيم؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر