۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

من همون ایرانم




اوضاع اصلا خوب نیست
فقر و گرسنگی داره ریشه ایران رو میکنه
شک دارم تا 50 سال دیگه
جز یه اسم چیزی از ایران مونده باشه
چقدر خوش بودم
چه افکاری
چه دیدی راجب آینده داشتم
اما همش داره دود هوا میشه
کافیه تو خیابونا قدم بزنی
کافیه پای اینترنت بشینی
کافی تلوزیون تماشا کنی
کافی حرفای هر کس رو در مورد تخصصش و کارش بشنوی
تا از ناراحتی سری تکون بدی و دلهره بگیری
که کارمون تمومه
تو خیابون شده پر از بچه های 7-8 ساله فال فروش و گل فروش و.....
قدیما که ازشون میپرسیدم مدرسه میرید؟
همه میگفتن آره
کلاسشون رو میپرسیدم
در مورد مامان بابا و محل زندگیشون میپرسیدم
صادقانه جواب میدادن
اما الان یه مدته از هر کدوم از این چه ها میپرسم مدرسه میرید یه جواب تلاخ میدن که دهنم رو میبنده
نه
دولت هم به فکرشونه واقعا به خانواده هاشون بن خرید میدن تا واسه عیدشون لباس و غذا بخرن
چقدر؟
نفری 10 هزار تومن تازه اگر اونم بدن
چند روز پیش رفته بودم یه فروشگاه که با این بن ها خرید میکردن
زن های بزرگ به محض اینکه حس میکردن کسی بن زیاد داره راه میفتادن دنبالش
یه زن رو دیدم که شاید ده ها بار همه مغازه ها رو گشت تا بتنه با 40 هزار تومنش چند تا چیز بدرد بخور واسه این عید لعنتی بگیره
و آخر سر که خریدش شد 41 هزار تومن
نداشت که هزار تومن از خودش بده
این صحنه رو که دیدم
نتونستم اونجا رو تحمل کنم رفتم تو ماشین و های های گریه کردم
جای فروشگاه نزدیک دانشگاه تهران بود
جمعه ود
نمازگذارا رو میدیدم که به سمت دانشگاه میرن
میرن تا جایی برای خودشون تو بهشت باز کنن
و از خطیب بشنوم که همه چی خوبه و اگر ضعفی هست به خاطر اسراییل و آمریکاس که اگه این دو تا هم نبان
ما جز 5 تا کشور اول دنیا میشیم
خدایا بیداری؟
داری میبینی اینا رو؟
داری میبینی اینا رو؟
میگفتن اگه نون نداریم بخوریم بنیان های خانواده تو ایران قویه لا اقل
بیا ببین
طبق آمار رسمی خودشون
تو سالی که گذشت آمار طلاق 125 درصد بود
یعنی ازدواجای امسال چند تا بود؟
ما 1.25 برابرش طلاق داشتیم
صنعت مملکت رو به زواله
بی سوادی داره ریشمون رو خشک میکنه
انسانیت ندارم
کافیه تو خیابونا رانندگی کنی تا ببینی راننده ها چطور میخوان همدیگرو تیکه تیکه کنن
همه به هم فحش میدن پشت فرمون
تحمل همدیگرو هم نداریم

تجاوز داره بیداد میکنه
بشینی پای تلوزیون از همه بد تر
وقتی سرعت پیشرفت دنیا رو تو همه چی میبینی
وقتی میبینی که تا چند سال دیگه هیچکی نگاهمون هم نمیکنه!
به نفتمون مینازیم پشتمون به این ماده افیونی گرمه
اما کافیه یه کم تحقی کنی ببینی دنیای پیشرفته هر روز داره سعی میکنه نیازش رو به نفت کمتر کنه و با علمش نیاز به نفت تو دنیا رو بکنه در حد نیاز به کوکا کولا
اونوقته که این ملک ده هزار ساله پوسیده از هم میپاشه

چقدر سخته گفتنه اینا
اما هست
از این بد تراش هم هست

واقعا موندم که چه باید کرد؟

۶ نظر:

  1. یک مدته میخوام خودم رو, فکرم رو, همه چیم رو که منو به فکر میتدازه گم کنم. هر چند روز یک بار هم دیگه به فیسبوک سر نمی زنم و فقط گاهی میرم سایت رادیو فردا. تموم این خلا و خود رو به خواب زدن رو با موسیقی جبران میکنم. الان که اومدم و اینا رو خوندم نمی دونم جلو گریه رو بگیرم. 18 سالم که بود شعر بلوار میرداماد که شهرزاد سپانلو خونده رو شنیدم. هنوزم عاشق اون شعرم اما توش همیشه واسم یه ترس بود.اونم واسه ابن بیتش بود:
    بلوار میرداماد با لحظه های آزاد- پنجاه سال دیگر از ما میاورد یاد-در روزهای رنگی
    اون موقع اینو که میشنیدم تنم میلرزید که چرا الان نباید لحظه ها آزاد یا رنگی باشن؟! چرا تا 50 سال باید تحمل کرد. الان دیگه واسن عادی شده فقط دلم میخواد تا وقتی که زندم یک بار اون روز رنگی رو ببینم.)))))))):
    راستی مرسی از این آهنگ زیبا

    پاسخحذف
  2. وای به کجا داریم میریم؟؟خدایا مگه خوابی؟

    پاسخحذف
  3. خدا رو صدا نزن...خدا همیشه خواب بوده و هست ما الکی دلمون بهش خوشه!! منتظریم بیاد و همه چیو از اون رو به این رو کنه ولی نه دیگه امید به کسی ندارم که به وجودش شک دارم !!!
    می خوام خودم زندگی مو عوض کنم...کشورمو نجات بدم..
    به امید پیروزیهااااااااا

    پاسخحذف
  4. سلام.
    با نظراتت کاملا موافقم.
    خوش باشی! امیدوارم این کارو ادامه بدی.

    پاسخحذف
  5. سلام شازده
    الان نمیدونم بیان احساساتت که شبیه منه داره دستامو روی کیبورد حرکت میده یا صدای موزیکت ولی هر چی هست قشنگه چون با اینکه پیرم کردن اما میبینم یکی مثل من روزای دانشگاه و دبیرستانش گذشته اخه درد وقتی مشترک میشه تحملش خیلی راحتتره
    از دیدنت نه ولی از بوییدنت و حس کردنت خوشحال شدم اگه خواستی تک وتنها توی دریای غریبی خودمون گپ بزنیم و تنهاییمونو قسمت کنیم من نزدیک تو همسایه تو هستم همین کوچه بقلی اخر بلوار تنهایی
    pejvak2012@gmail.com
    خداحافظ رفیق

    پاسخحذف