۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

la boheme

یکی از بد ترین حالت های از خواب بیدار شدن واسه من اینه که موبایلمو که شبا نزدیک تختم میذارم زنگ بخوره
یه روز صبح
این اتفاق افتاد
تابستون
گوشیم اول صبحی زنگ خورد
به زور گوشیمو تو وسائل وسیمای در هم پائین تختم پیدا کردم
عینکمو رو چشم گذاشتم
شماره نا آشنا بود اما از پیش شماره معلوم بود که از دانشگاه
طبیعی بود که جواب بدم
اونور خط یه آقا هه بود
گفت:آقای ....
گفتم:بله بفرمائید؟
گفت:از دانشگاه ..... تماس میگیرم
میخوام بگم که با ادامه تحصیلتون واسه یه ترم دیگه تو دانشگاه موافقت شده
اما باید توجه داشته باشید که باید بیشتر تلاش کنید که دیگه مشروط نشید
چون در اونصورت دیگه نمیشه کاری واستون کرد
من هم گفتم :بله
حالا من باید چی کار کنم؟
فرمی پر کنم؟
تعهد بدم؟
گفت :نه همون وقت انتخاب واحد بیاید انتخاب واحد کنید
گفتم:باشه
ممنون
خدافظ
باید خوشحال می بودم
اما نبودم
برای بعد از اخراجم از دانشگاه برنامه ریخته بودم
درس میخوندن
رشته ای که دوست داشتم
احتمال داشت مثل این رشته فنی لعنتی سراسری قبول نشم
اما شک نداشتم آزاد قبول میشم
هر رشته انسانی رو ترجیح میدم به این آشغالی که الان دارم میخونم
دلم میخواد سر کلاسی بشینم که از حافظ بشنوم و سعدی
نه میزان تنش و کرنش تیر و خرپا
سر کلاسی باشم که از جامعه انسانی بگه و تئوری جامعه شناسی بشنوم
نه از اینکه باید از بتن مسلح کجا استفاده بشه؟ و از بتن فضولانی کجا؟
دلم میخواد درباره نظریات روانشناسی فروید بشنوم و یاد بگیرم
نه بازده نیروگاه حرارتی
دلم میخواد درباره طراحی و معماری آتار تاریخی بدونم
نه از طراحی راه و شبکه انتقال آب
من دارم میدوم
سعی میکنم به سرعت بدوم تا به بقیه هم مسیرام برسم
اما من انگیزه ای در انتهای این مسیر ندارم
من دارم تلاش میکنم
و میدوم
اما دور میشم از هدفم
به سرعت دور میشم
به خودم میگم پسر نگران نباش
برمیگردی
اما چه برگشتنی؟
عمرم هم بر میگرده؟
هوشم هم بر میگرده؟
جوونیم چی؟
عجب مردابیه!!!
من دلم علوم انسانی میخواد
من دلم حرکت با انگیزه میخواد
من دلم درس خونمد با علاقه میخواد
من دلم چیزی رو میخواد که دلم میخوات

۳ نظر:

  1. آخی !
    منم رشته انسانی دوست دارم !

    پاسخحذف
  2. مرسی داداشی ...
    منم لینکیدمت
    ممنون
    بوس بوس !

    پاسخحذف
  3. اميدوارم به سرنوشت من دچار نشي ! كه تمام فكر و ذكر اين روزام اين شده كه هرچي زودتر از پايان نامه فوق ليسانس عمرانم دفاع كنم ،‌سريع بشينم بخونم كه امسال كنكور ارشد ادبيات شركت كنم !
    نميدونم تا حالا اشتباه كردم يا نه ؟ ولي اگه از اول ميرفتم دنبال عشقم شايد الان وضعم بهتر بود ! شايدم نبود!! كسي چه ميدونه؟؟
    به هر حال بتن طاحوني كنار كليات سعدي ، قشنگيه خاصي داره!!

    پاسخحذف